Key lime pie

 
 
I veckan köpte jag en ny kockbok med bara nyttiga recept på sötsaker. Recepten i boken är gluten fria, raw och vegan. Kommer dela med mig av alla recept som jag testar från boken (The baking revolution). Idag gjorde jag denna key lime pie som var super läcker och fräsch!
 
Ingredienser
Botten:
9 st dadlar
2 1/2 dl blötlagda cashewnötter
2 1/2 dl mandlar
1 tsk kanel
1 tsk vaniljpulver
1 nypa salt
 
Fyllning:
3 avokados
3 lime saft och rivet skal
1 dl agave sirap
1/2 dl kokosgrädde
1 msk chiafrön
1 tsk vaniljpulver
1 nypa salt
1 dl kokosolja
 
Topping:
2 dl kokosgrädde
 
1. Börja med att mixa alla ingredienser till botten och tryck sedan ut i en form. Ställ in i frysen.
2. Mixa alla ingredienser till fyllningen förutom kokosoljan. Smält kokosoljan i ett vattenbad och tillsätt i smeten. Bre smeten över botten och ställ i frysen, låt stelna.
3. Täck kakan med vispad kokosgrädde innan servering.
 
 
Charlotte Uleskog
2016-08-08 @ 15:33:32
URL: http://charlotteuleskog.blogg.se

Åh va gott det ser ut och nyttigt verkligen!! :)Önskar jag gjorde mer nyttiga efterrätte... Har sparat detta recept nu så hoppas det blir av att jag gör denna någon gång :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0