Hallongrottor

 
 
 
 
Ingredienser:
2,5 dl mandelmjöl
0,5 dl kokosflingor
2 msk honung
1 nypa havssalt
1 nypa kanel
0,5 dl jordnötssmör
1-2 msk mjölk
2dl hallon
1-2 msk kokosfett
 
Börja med att sätta ugnen på 175 grader. Blanda ihop alla torra ingredienser i en bunke. Tillsätt sedan jordnötssmör och honung till ingredienserna och knåda till en smulig massa. Tillsätt lite mjölk i taget och knåda till då kan forma degen.  Forma till lika stora bollar och tryck ner tummen lite lätt i mitten så du får en liten grop. Lägg kakorna i en form med bakplåtspapper i botten. Lägg i frysen i ca 10 minuter.
 
Hallonsylten gör du genom att värma hallon och kokosfett över ett vattenbad. Lägg lite sylt i varje grop och grädda i mitten av ugnen i ca 5 minuter. Förvaras i kyl efter att de svalnat.
Yilmaz
2016-05-30 @ 07:18:02
URL: http://battresthlm.blogg.se

Det ser jätte goda ut, ska testa baka det så snabbt jag skaffar ingredienser :))

Zyllah
2016-06-05 @ 09:15:26
URL: http://zyllah.com/

Jag önskar verkligen att jag var bra på att baka, men bakning och matlagning är absolut mina sämsta sidor. Jätte synd när man ser vad det är för gått andra kan skapa. <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0