Kakor med choklad och lakrits

Hade verkligen inte planerat för att baka någonting idag men så blev jag sugen och fick göra något av det jag hade hemma. Tyckte det kändes lite tråkigt med vanliga chokladkakor som det lätt blir när man inte har så mycket saker hemma. Därför testade jag med lakritspulver vilket jag tyckte blev gott! Kan tillägga att jag dock älskar lakrits men om man inte vill ha lakrits kan man bara ta bort den biten:)
 
Ingredienser:
11st kakor
1dl mandlar
1dl havre/quinoa
4st fikon
5st dadlar
1msk kokosfett
1msk honung
1tsk kokossocker
1msk lakritspulver
1/2 dl kakor
 
Du mixar ihop alla ingredienser i en matberedare till smeten håller ihop. Rulla smeten till små bollar och tryck ut till den storlek du tycker är lagom.
 
Topping:
1dl hallon
1msk kokosfett
 
Koka upp hallon och kokosfett i ett vattenbad till det smält samman och häll över kakorna. Låt stå i frysen ett tag. Jag tyckte det var gott när hallonen forfarande var mjuka.
 
 
 
Choklad och lakritskakor toppade med hallon



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0